Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9285

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Visst kan det vara så, detta var ju bara min egna åsikt. Men Rosis är dyrt (ca 3-5000kr att deltaga med soppa och anmälan) Rosis i år var knappast öppen på ngt sett. Christian ledde från start till mål.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9290

• jowel
  • jowel Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Godkväll,

Jag tror vi börjar närma oss när vi lagt till Roslagsloppet. Jag instämmer med föregående talare RF Racing i ämnet oss Roslagsloppet. Låt oss träffas fysiskt och sätta ned ett konkret förslag tillsammans.

Niklas

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9291

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Håller med om att rosis kostar lite extra att köra men i mitt tycke är det den roligaste tävlingen. Har kört loppet 14 gånger och det är en av de tävlingar där väderförhållanderna kan skifta många gånger. Visst var det lungt i år och kanske lite händelsefattigt men oftast är det varierande väglag där det inte avgörs förens på sista varven i öregrund där det kan vara riktigt jävligt utan att det för den delen behöver blåsa så mycket. :winner:
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9293

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Håller med ec1, Rosis är för dyrt för att ha med i SM cupen.
Mitt förslag: Ceasar&ec1 får välja race, 6st och bäst av 4, max 500kr avgift.

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9294

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jag tycker som en del andra att Rosis skall vara med, det är så stor tävling och stor bevakning av media och publik så det skulle vara bra om den fick SM status för vattenskotersporten..

MVH
/Peter

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9296

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
När jag har planerat min tävlingskalender genom åren så har jag vägt in många faktorer där kostnader självklart är en av dessa faktorer. Men även faktorer som restid, övernattningar, bra tävling osv tycker jag är parametrar som är viktiga.

Direkta kostnader är lätta att se, anmälningsavgifter och drivmedel. Det är dock lätt inte tänka på indirekta kostnader såsom drivmedel till bilen, boende, dyrare levnadskostnader, Antal resdagar (ledighet), sur fru osv. För mig kostar Smögen race betydligt mer än en tävling på ostkusten, men jag tycker det är en kanontävling så därför tar jag mer än gärna resdagarna, 110 mil i bilen, hotellnätter osv för att få ligga vid picketline och se de fina vågorna längre ut :winner:

Det jag menar är att vi bör fokusera på deltaga på så bra arrangemang med bra så bra publik som möjligt. Resultatet blir att vi får lättare att skaffa sponsorer som täcker kostnader, flera medtävlare som bidrar till att sprida sporten och i slutändan blir det roligare för oss alla.
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9304

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Jag e på nästa årets tävlingar, ska lösa skoterbiten..
Men som Niklas säger, kanske e bra att försöka samla några inbitna/drivna själar att boka in en bra kalender inför nästa år och sedan spika den mot SVERA och Thundercats tävlingarna och självklart se till att inget krockar som vissa båttävlingar olyckligtvis gjort tidigare..

Sen ska det ju vara någorlunda fördelat på varje sida av landet alla bor ju inte i Stockholm, Det är ju alltid kul att komma iväg lite, västkusten e bra fin eller om inte för att slippa tjejen några dagar :-D

Re: SM i Offshore 2010 16 år 11 månader sedan #9309

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

BUSE skrev:
Sen ska det ju vara någorlunda fördelat på varje sida av landet alla bor ju inte i Stockholm, Det är ju alltid kul att komma iväg lite, västkusten e bra fin

:clap:

Re: SM i Offshore 2010 16 år 10 månader sedan #9316

• -sho-
  • -sho- Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
Rosis är inte bara dyrt, det är jobbig logistik också.. Fastän jag och cc1 bor i Sthlm hade vi ändå svårt att få ihop logistiken, vilket betyder att det blir ännu jobbigare från någon som är ifrån t ex. västkusten.

Rosis är tillräckligt stort för att bära sig själv + att det inte är en riktig offshoretävling och därför inte hör hemma i en SM-serie för offshore.

Re: SM i Offshore 2010 16 år 10 månader sedan #9318

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Christian skrev:

BUSE skrev:
Sen ska det ju vara någorlunda fördelat på varje sida av landet alla bor ju inte i Stockholm, Det är ju alltid kul att komma iväg lite, västkusten e bra fin

:clap:

Yepp tre rejs per "sida" är ju tanken.

Sidan laddades på: 0.068 sekunder