Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19211

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Okej sorry då var detdär med dödmansgreppet en dum ide, jag trodde man kunde göra så på den modellen...

Lite vatten i skrovbotten gör inget direkt om det är så lite, låt bara sadeln vara av så det kan lufta.
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19212

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jag vill minnas att det var flera st som förklarade för dig i en tidigare tråd att man startar skotern innan man drar igång vattnet!
Aj aj aj Kaj! :evil:

Hoppas det löser sig iaf!
GP1300R SÅLD*

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19214

• discokaj
  • discokaj Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Ja fan riktigt klantigt av mig :mad2:

Man får tårar i ögonen när man sitter i solnedgången och ser hur två personer åker och drar fina 8:or i en 50knop i spegelblankt vatten och själv får man stå på torra land med händerna i kors och se på,, imorn ska aset starta om jag så måste slanga ut 10l vatten med munnen ur skoter jäveln :mad2:

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19297

• discokaj
  • Premium Member
  • Premium Member
Sådär jaa nu är den tömd på vatten och jag kan bara säga att jag älskar er alla här på guppa tack för tipsen, nu ska hon bara sjösättas och batterierna ska vara full laddade , GLAD MIDSOMMAR PÅ ER LOVERS! :-D :-D :-D :-D

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19303

• mikey
  • mikey Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

discokaj skrev: Sådär jaa nu är den tömd på vatten och jag kan bara säga att jag älskar er alla här på guppa tack för tipsen, nu ska hon bara sjösättas och batterierna ska vara full laddade , GLAD MIDSOMMAR PÅ ER LOVERS! :-D :-D :-D :-D

Kul !

Grattis.

Hur gjorde du ?

Tack detsamma, o glad midsommar på alla er andra oxo.

//Micke.

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19311

• discokaj
  • Premium Member
  • Premium Member
Plugga ur tänd stiften och tack för ni sa att jag inte skulle luta huvudet över motorn för nu har jag båda vatten och bensin på väggar och tak, sen plugga jag i stiften och prov starta lite och då starta den inte, sen när man sluta trycka på starta knappen kom det några liter rinn andes och sedan körde jag samma process ett tag, sen tog jag den till vattnet och då lät den mycket bättre och gick runt fick en skjuts framåt och det kom vatten ur jetstrålen men sen dog batteriet och nu ska jag ut och prova på söndag igen och få maskinen att fungera till 100% :-D

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19312

• ante_183
  • ante_183 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Alltså får du inte igång skotern på engång efter det att vattnet har kommit i motorn så är risken väldigt stor att de börjar rosta i lagerbanor m,m vilket resulterar i att lager m,m kommer skära ihop så småningom så ett råd få igång den omg annars är de illa du kan inte stå med vatten i motorn i 3-4 dagar.

om du tror att du fått ur allt vatten bara med att veva runt den med startmotorn så tror du fel den måste igång och få gå ordentligt varm, annars kan du lika gärna börja renovera hela motorn snart.

får du inte igång den så kör startgas i insuget.

Klart de kommer vatten ur jetstrålen de gör de ju om du kör på startmotorn.

Re: Skotern startar inte efter provstart på land med vattens 15 år 9 månader sedan #19325

• discokaj
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag hoppas att du märkt att jag är nybörjare på skoter :/

Idag starta skotern och den går som en klocka nu
Precis när vi skulle åka iväg ut från råssnäs båtklubb så kom det 3-4st vattenskotrar farandes på väg in mot "råssnäsgrundet" och min lillebror och jag kom i kapp en svart/gul gp1200 , lite stolt att min kopia kom i kapp en 1200. :shock:
Är det nån/några här på forumet som känner sig träffade? :shock:

Tänkte höra med er lite hur jag ska blanda min olja, litar inte på den där oljepumpen så kommer tömma den på olja nu och köra direkt i tanken, hur många ml ska jag ha i tanken, 60l ?

Sidan laddades på: 0.062 sekunder