Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Köp av defekt seadoo 16 år 9 månader sedan #5674

• fnurpen
  • fnurpen Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan,

är inne på att köpa en vattenskoter under hösten, (antar att priserna är lägre då, rätta mig om jag har fel).
Efter att ha surfat runt en del så fick jag tanken att köpa en defekt vattenskoter till billig peng och få den fixad i polen då jag pratar polska och priserna på service och reperationer är betydligt lägre.

Jag behöver ingen värstingskoter, har ingen väldigt erfarenhet förutom lite nöjesåkning, 130-150hk borde väl räcka gott och väl för att kunna åka wakeboard och leka av sig lite.

Vad borde jag sikta på för skoter?(modell, timmar osv)(poängteras bör att jag är student och inte vill bränna mer än 40-50k på skotern)
vad kostar en stor service i sverige och ev en lista på ca kostnad för reperationer?

Kikade lite på denna som låg ganska billigt och borde vara en bra skoter efter en service?
www.blocket.se/stockholm/Seadoo_ ... ?ca=11&w=3

Ni får ursäkta om jag ställer idiotfrågor, meeen alla kan inte veta allt med en gång=)
Sea Doo Sportster 4-tec -04

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Köp av defekt seadoo 16 år 9 månader sedan #5680

• tibby
  • tibby Profilbild
  • New Member
  • New Member
Har själv haft en XP, den rasade efter ett par timmar. tydligen hade xp problem med att det kom in vatten i motorn, krökte hela vevaxlen, och hela motorn rasade ihop :-(
Seadoo RXP-X 255 08:a (SÅLD) Seadoo Speedster 200 430hp 06:a (SÅLD)
Vad ska man nu prova på.....

Re: Köp av defekt seadoo 16 år 9 månader sedan #5703

• brp mania
  • brp mania Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tycker nog att du ska pruta ner den ca fem tusen till om det ska vara värt det enl min mening...