Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #4973

• horatio caine
  • horatio caine Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Jag börjar kära ner mig i Sea Doos nya GTX Limited iS 255. Gillar särskilt det här med iControl.

Någon som har testat den?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #4974

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Nu skulle det sitta fint med ett par seadoo handlare som kunde prata sig varma för denna maskin eller hur?
Men det finns tyvärr inte så många här på Guppa utom en eller två som har kommit ur garderoben.
/Robban

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #4975

• horatio caine
  • Junior Member
  • Junior Member
Surt...

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #4976

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Horatio Caine skrev: Surt...

Exakt! Köp en Yamma ist.... :-D

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #4977

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Du börjar ta dig FZR men du är tyvärr inte lika snabb som Lucky Look som drar snabbare än sin skugga men du tar dig lite mer trim så är du där.
/Robban

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #4986

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

Horatio Caine skrev: Jag börjar kära ner mig i Sea Doos nya GTX Limited iS 255. Gillar särskilt det här med iControl.

Någon som har testat den?

har inte testat den men har hört från Nivado mekken att han provkörde rxt IS och dom är ju snarlika dom 2.

han sa att dom har jobbat sjukt bra med skrovet på denna modell, då den känns helt seriöst som en rxp med lite mer längd.
Den hanterar svängarna som en rxp och när man bromsar så är det sjukt bra stopp kraft i maskinen. den nästan dyker ner i sjön sa han :D:D:D

det var vad jag hade å komma med... har sett en film på youtube nån fransk båt test då dom kör RXT iS och där kan man faktiskt se att den svänger sjukt bra
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #4996

• horatio caine
  • Junior Member
  • Junior Member
Inte illa.
Vad är det svenska priset på den?

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #5011

• frost
  • frost Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag har en RXT IS, har haft den i snart 2 veckor uppe i 4 timmar. Är tok nöjd. Otroligt skön maskin att framföra på vattnet. Bromsen är grym och fronten söker sig ner i vattnet, släpper man inte i tid så blir man rejält överspolad om man har duktigt med fart :-D En annan skön grej är ju att man kan stå stilla på tomgången (neutralläge) och det är lätt att backa. Bara hålla in bromsen och gasa sedan släppa så går neutral i eller så gasar man till och den går framåt igen.
Vrider man till styret i neutralläget så börjar den snurra runt åt det hållet man vill. Sjukt lätt att lägga till vid en brygga eller slussa med. Har tidigare kört Kawa 250 men väljer lätt RXT IS.
Sea doo RXT-iS, 09.

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #5025

• jobe
  • jobe Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Kan bara instämma med ovanstående!

Har haft min sen några dagar och har hunnit med 5h i varierande sjö. >1m vågor idag lät den inte visa vad den går för riktigt, man vill ju åka fooort. Inkörning några timmar till sen får vi se om man vågar ge fullgas :)

35 knop med lite lagom vågor och två personer, så åker man som en kung! Fjädringen är ovärderlig, bromsen är kul. Är övertygad om att vi ser ett generationsskifte med denna skoter, rookie som jag är :)
Sea-Doo GTX Limited iS 255 -09

Re: GTX Limited iS 255 - Nån som har/provkört? 16 år 9 månader sedan #5029

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Frost skrev: Jag har en RXT IS, har haft den i snart 2 veckor uppe i 4 timmar. Är tok nöjd. Otroligt skön maskin att framföra på vattnet. Bromsen är grym och fronten söker sig ner i vattnet, släpper man inte i tid så blir man rejält överspolad om man har duktigt med fart :-D En annan skön grej är ju att man kan stå stilla på tomgången (neutralläge) och det är lätt att backa. Bara hålla in bromsen och gasa sedan släppa så går neutral i eller så gasar man till och den går framåt igen.
Vrider man till styret i neutralläget så börjar den snurra runt åt det hållet man vill. Sjukt lätt att lägga till vid en brygga eller slussa med. Har tidigare kört Kawa 250 men väljer lätt RXT IS.

Fan Frost det har ju nästan gått två veckor sen du fick skotern och endast fyra timmar körda. Se nu till att köra in skotern fort och häng med på ett Pwc så vi andra får sen hur smidig din skoter är och om du är i bättre form efter ha kört 160nm på en dag vi andra har nämligen lite svårt att gå efter som vi använder benen som dämpare i stället.
/Robban

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.207 sekunder