Nya tag i fredags.
Som sagt hittade ny pakn via motorbolaget o trot eller ej men i den satsen (500spänn) ingick både pakn ,pinbult o pick-up. Otroligt ,alla delar jag behövde
I me båten i fredags. Nu på ett mycket bättre ställe. Kan bara säga att nu är jag hooked!! Vansinnigt vad det gick! O ändå aldrig full gas riktigt. Otroligt skönt att den gick o funka. Men säg den lycka som varar. Efter ca 40min så hade varenda bult rallat upp. Jag momentdrog som man skulle,rena gängor o loctite som man skulle o ändå sitter det inte kvar.
Den vibrerar ju ordentligt på tomgång o lite till men sen går den mycket mjukare. Ända jag kan komma på är att bulten som håller första delen av kröken är uppborrad till m12 nån gång o har ingen stödhylsa i bussningen......kan det verkligen göra allt? Nu blire loctite stark (270) ist för bokens 243(medelstark) så nu ska det väl ändå sitta kvar.
Hitta ett par läck källor. Vxl wire genomför o en liten spricka på "hyllan" ovan drivaxeln...........sen rinner det ju bakvägen från dom där screaner pick up eller vad dom två svarta plastblocken på vardera sida om drivaxel hetr när motorn är avstängd.....?!
A just......den dog ju på väg hem. Fick bärga till brygga (jo jag kom ihåg att klampa kylslang) . Måste varit nån säkring som for för all el dog. Nån vattendroppe spruta väl på fel ställe när bultarna ralla upp......*suck*