Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Seadoo rx problem, tar in vatten. Stort behov av hjälp! 13 år 6 månader sedan #39057

• carlseadoorx
  • carlseadoorx Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Det ska jag testa, men finns det risk att jag måste byta ut hela motorn eller liknande för att det är fel på motorn och inte kylsystemet?
Mvh//Carl

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo rx problem, tar in vatten. Stort behov av hjälp! 13 år 6 månader sedan #39066

• carlseadoorx
  • Junior Member
  • Junior Member
tack för tipset ska testa det sen. Men kan jag ha sån otur att det läcker ur motorn och inte kylvvatenslangarna? Eller att jag till och med måste byta ut hela motorn?
mvh//Carl

Re: Seadoo rx problem, tar in vatten. Stort behov av hjälp! 13 år 6 månader sedan #39084

• gurrag
  • gurrag Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

gurrag skrev: Gör tvärtom för att kolla om genomföringarna är täta. Ta slangen och fyll motorutrymmet med vatten.

Om du vill kolla om det finns ett hål eller om någon av genomföringarna är otäta är det ett bra sätt att fylla vatten i botten av motorutrymmet för att se om det läcker ut någonstans. Jag pratar naturligtvis bara om botten i motorutrymmet. Är det tätt kan du bortse från att skrovet läcker.

Re: Seadoo rx problem, tar in vatten. Stort behov av hjälp! 13 år 6 månader sedan #39104

• sandell
  • sandell Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Är det en RX med förgasare eller en RXDI, alltså med insprutning? RXDI har nämligen en hel del extra kylning och därmed fler slangar som kan läcka, tex under motorn och fram vid generatorn eller vad den kallas.
RXT-X under uppbyggnad...

Re: Seadoo rx problem, tar in vatten. Stort behov av hjälp! 13 år 6 månader sedan #39121

• carlseadoorx
  • Junior Member
  • Junior Member
Den tar inte in något vatten genom skrovet, för när den ligger i vattnet tar den bara in vatten när motorn är igång. Och det är en seadoo rx med förgasare.:)
Mvh//Carl

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.058 sekunder