Hej, jag tog ut min seadoo rxt-x 255 för några dagar sedan. Den har gått 91 timmar, kompressorn är nyservad och hela skotern också. Efter ca 20 minuters körning ca 25 - 40 knop så saktade jag ner och gasade lungt på igen efter någon minut. Då i ca 20 knop börjar ett larm gå och oljelampan på mätarna blinkar. Jag saktar ner, stänger av motorn, sätter sedan på den och börjar åka, samma larm och en spärr som gör att det inte går att köra fort. Tar mig dock ut till landet i 5 knop eftersom att larmet inte gick då. Körde ca 20 min problemfritt idag också men sen går samma larm och lampan blinkar.
Det är helt perfekt med olja i motorn, den går fint när den går, oljetrycket är också perfekt, mätstickan helt nedsatt och locket på. Det är ingen oljeläcka utanpå motorn eller i bottnet på skotern. Allt är som det ska, men ändå går det där j"vla larmet. Larmet börjar gå när jag saktar ned och sen ger gas, efter ca 20 min. Kan det vara ett fel på oljemätaren så att larmet går men egentligen inte borde gå. Har ni råkat ut för samma problem och vad kan var lösningen. Vore oerhört tacksam för hjälp!