Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

GTX Limited 255 iS 14 år 10 månader sedan #29596

• uago
  • uago Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Är sugen på en GTX Limited 255 iS.
Den s.k fjädringen verkar rätt avancerad...funkar det i längden, och hur är det konstruerat?
Har bara sett dom på bild och utrymmet bakom dynan som är klätt med gummimatta på andra maskiner ser helt annorlunda ut på denna, är det pga fjädringen?
Å vad ska man se upp med på en sådan maskin?
Verkar vara en härlig å komfortabel maskin annars!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 10 månader sedan #29603

• anders7455
  • anders7455 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Ja, kul att du fastnat för denna maskiin. :-D Några direkt problem har jag inte stött på med Gtx:n.. Väldigt fin maskin som är både pigg men tar även relativt stora vågor lätt som en plätt.. Innan så var jag tvungen att spänna mig som f#n (med Rxt-08) när ett stort hopp kom men med iS:n så bara kör den över det och det känns knappt överhuvudtaget.. Kankse låter som jag får den att framstå som tråkig men det är den absolut inte, beror helt på hur du kör, ställ ner fjädringen och du har en vanlig maskin :-D Det jag vill komma till är att den är komfortabel men samtigt grymt pigg och rolig :D

Tror den ser lite annorlundare där bak för att fjädern rör sig och Limited utmärkelsen har nog lite och göra med det också. Sen är den ju inte dirket ful, enligt mig är den grymt snygg :-D
Lycka Till
Mvh Sebastian

en-us.sea-doo.com/Archives/SeaDoo-Showro...limited/features.htm
RXT 215 - SÅLD
GTX Limited 255 iS - SÅLD
Inväntar 2013:s leverans
Dragfordon: Can-Am Outlander 1000, Panamera GTS, Insignia OPC & Citroen Berlingo 3

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 10 månader sedan #29680

• lilleman
  • lilleman Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Tja,

Har precis en sådan, helt underbar maskin. Funkat klockrent i nu drygt 70 timmar. Dock har jag hört att det skall göras en extra service på fjädringen vid 100 timmar.
Har testat en del andra mskiner också men för cruising är iS-modellerna olsagbara i mitt tycke. Vill du ha sport så sänk ner så blir den hård, stötig om med lägre tyngdpunkt.

Hör av dig om du har fler frågor.

MvH // Daniel :)
SeaDoo GTX Ltd iS 255 -09
Thule 600UVSL
Garmin 620 v.3.00 BlueChart g2 Vision EU711L (inne på den andra)
LED-lanternor x3
GoPro HD Hero & HD Hero2

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 9 månader sedan #29863

• magnusbengtsson
  • magnusbengtsson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

UAGO skrev: Hej!
Är sugen på en GTX Limited 255 iS.
Den s.k fjädringen verkar rätt avancerad...funkar det i längden, och hur är det konstruerat?
Har bara sett dom på bild och utrymmet bakom dynan som är klätt med gummimatta på andra maskiner ser helt annorlunda ut på denna, är det pga fjädringen?
Å vad ska man se upp med på en sådan maskin?
Verkar vara en härlig å komfortabel maskin annars!

Håller med föregående om att det är en riktigt grym och mångsidig maskin!
Har kört runt på en ltd 255 -09a under våren och har nu i dagarna plockat ut min egna ltd 260 -11 :)
kan ge följande heads up: kabelsnaran som går från instrumenten osv på styret ner till det undre skrovet kan (förmodligen vid absolut maximal otur) komma i kläm om man hastigt fäller ned styret från stå-position till lägsta samtidigt som man har lite hastighet och det går lite sjö.
Detta inträffade för mig (med 09:an) vilket ledde till att två små kablar gick av och varpå hastighets- och varvmätare bara stannade där de stod, displayen slocknade och alla knappar slutade fungera, utom tändningen som tur var :)

kunde stanna till i en vik och bekräfta att det inte var ett allvarligt elfel för att senare köra till hamn och ta med skotern till Järnbröderna i GBG för att få det fixat på en halvtimme :)

Är dock övertygad om att jag hade absolut maximal otur här att kabeln just i fel tillfälle var på just fel plats.
Funderar dock på att titta in och se om jag kan säkra kabelsnaran från att komma åt just det området på min egna skoter :)

// Magnus
Järnbröderna AB
Sea-Doo GTX Limited iS 260 2011

Securmark Stöldskyddsmärkning
Garmin 620 flushmount, BlueChart G2 Vision VEU711L
Jobe Binar towable

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 9 månader sedan #29874

• anders7455
  • anders7455 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Har kört runt på en ltd 255 -09a under våren och har nu i dagarna plockat ut min egna ltd 260 -11 :)

Är det någon skillnad på 255 och 260 maskinellt? Prestanda, iS:n osv. :)
Mvh
RXT 215 - SÅLD
Dragfordon: Can-Am Outlander 1000, Panamera GTS, Insignia OPC & Citroen Berlingo 3

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 9 månader sedan #29880

• magnusbengtsson
  • Senior Member
  • Senior Member
njaaaeee, jag vet faktiskt inte, i och med att min inte är inkörd än så har den väl inte riktigt full prestanda så svårt att säga!
Den går grymt bra men i nuläget har nog 255:an lite kraftigare acceleration. skall bli mycket intressant att se när den har gått sina tio timmar och fått sin förstaservice :)
iS:en vet jag inte heller för den hade dom tyvärr glömt att aktivera i datorn så har bara kunnat köra med den avstängd. får se till helgen med den!

De saker som är tydlig förbättring är alla nya funktioner och mätare som finns och att knapparna på styret är lite mer "bulliga" och lättare att hantera med neoprenhandskar.
Sport- och touring mode är riktigt sjysst med, skall undersöka möjligheten att få ski mode tillagt då det står i manualen att det är optional.
Kan även se bränsleförbrukning, average och instant samt tid till tom tank och sträcka till tom tank. Klocka är trevligt att ha ibland kanske.
En onödig funktion som någon gärna får förklara är ALTITUDE; man är väl alltid på havsnivå eller? Om man inte befinner sig i en sjö dvs? Förstår fortfarande inte poängen!
Tycker även att sätet känns ännu bekvämare och att skrovet känns förbättrat på nåt sätt.. Möjligtvis styrningen som det är skillnad på?
Sen så fick jag med ett formsytt fodral till handskfacket samt ytterligare en liten häftig vattentät låda för mobil etc som är riktigt överdesignad om du frågar mig! Ser ut som en batman-handväska ungefär

Sammantfattningsvis: Massa nya tekniska prylar, nytt färgschema och förbättrat säte plus en snygg vattentät bögslunga.
Prestandan visar sig om ca 8.5 timmars körning :)
Järnbröderna AB

Jobe Binar towable

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 9 månader sedan #29881

• anders7455
  • anders7455 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Vilken grym summering du fick till. :) Är sport/touring mode en ny funktion ifrån 255 -09.. För testade en 255:a innan jag köpte min 260 och då fick jag inte i något sport mode :)
Funktionen verkade inte finnas överhuvudtaget.. Var det något säreget för just den maskinen eller kom det endast på de senaste maskinerna..
Mvh Thomas
RXT 215 - SÅLD

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 9 månader sedan #29950

• magnusbengtsson
  • Senior Member
  • Senior Member

anders7455 skrev: Vilken grym summering du fick till. :) Är sport/touring mode en ny funktion ifrån 255 -09.. För testade en 255:a innan jag köpte min 260 och då fick jag inte i något sport mode :)
Funktionen verkade inte finnas överhuvudtaget.. Var det något säreget för just den maskinen eller kom det endast på de senaste maskinerna..
Mvh Thomas

Tackar :)
Ja det stämmer, på 09orna finns inte sport/touring mode utan det är bara på de nyare :)
Järnbröderna AB

Jobe Binar towable

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 5 månader sedan #33186

• beckenbauer
  • beckenbauer Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Hej Grabbar !
Jag är en newbe på detta och beställde en vattenskoter på skojjs skull från staterna...
När jag då sedan på rekommendation köpte en gtx 255 av en polare som bor i florida...
Det visade sig vara just en Seadoo GTX 255 IS Limited -09

Nu har den kommit hem, o jag skrattade när jag såg storleken på skotern !
Jag hade tänkt mig en liten sak ....

Hur som helst var jag ute och idag och körde en sväng....
Jag har fått förklarat för mig att en 255:a ska gå så utav helv.....
Nu är väl jag en aning skadad som på somrarna åker turbomatad hoj.....

Men inte sjutton tyckte jag att min vattenskoter gick så bra ?? jag drog på en repa för att se att allt fungerade som det ska ... och kom upp i 68 miles / h under en kort accerlation...
Visst sjutton accelerade det bra ... men inte sjukt så man var på väg att flyga av...

Hur vet man att den går som den ska ? den har gått 57 timmar ......
Det finns inga som helst missljud eller ngt alls... den går mjukt och fint !
Jag tänkte lämna in den på service strax, för att gå igenom hela skotern....

Re: GTX Limited 255 iS 14 år 5 månader sedan #33187

• beckenbauer
  • beckenbauer Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Även har jag ingen instruktionsbok till seadoon.... det finns ju miljoner funktioner..
jag försökte leka fram funktionerna idag bara genom att trycka på alla knappar ... men det är ju knappast optimalt =)
Finns det att ladda hem eller beställa ?
Jag har gogglat som f-n men bara hittat till -98 ,,,,,

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.081 sekunder