Hej!
Tänkte höra efter lite om någon kan ha några tips ang. problem jag har med min Sea Doo XP -95. (det ska vara 720cc med dubbla förgasare)
Köpte den för några veckor sedan, då hade den stått rätt länge i förvaring, bytte batteri och körde lite startgas så gick den igång. I början var den riktigt svår att starta och gick dåligt när den väl gjorde det, svag och ville inte alls plana.
Ställde upp tomgång och efter det gick den bättre med fortfarande lite svårstartad. Planade för det mesta bra men ibland kom tvekandet och motvilligheten att plana tillbaka.
Körde några timmar i detta skick och det gick OK tills det att bultarna till "grenröret" skakade loss. Skotern fick stå på land så ca 2 veckor och nu i helgen har jag dragit fast allt igen.
Problemen med motorns kraftlösa tvekande är tyvärr tillbaka värre än någonsin, nu planar den i princip aldrig, kan gå om man testar många många ggr och den har lite motstånd i vattnet.
Testat en del på land och där varvar den fint tycker jag, kanske skakar lite mycket men låter bra enl. mig iaf. Luktar kanske lite bensin om avgaserna så den kan gå fett på något sätt.
Har kollat tändstiften som är lite sotiga men annars OK, plockat ner förgasaren och kollat nålar och filter, allt såg bra ut tyckte jag. Testade även att pilla lite med högfartsskruvarna och lågfartsskruvarna, men lågfartsskruvarna var de enda som hade beskrivning i verkstadshandboken hur de skulle ställas?
Kör för övrigt med 2-3 % oljeblandad bensin och pluggat oljesystem.
Nu blev detta en hel uppsats, men om någon har några tips så är jag tacksam, eller om någon har tips på bra och överkommlig reparatör i stockholm-norrtälje området.
Ha det,
Davve