Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Nollställa serviceindikeringen i STHLM 15 år 9 månader sedan #19759

• pwc
  • pwc Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Vem har nämt nåt om stämpel i boken. .och signaturer
eller har jag kanske missat nåt?

Jag kan börja med lite info som ni kanske inte viste
Min Seadoo Rxp-x 2009 finns ej i sverige utan heter Rxp-x 255 rs i Sverige.
Min skoter är importerad från USA
Det finns således ingen garanti som man behöver ansvara för som serviceverkstad.
Jag behöver alltså vare sig stämpel eller signaturer för min simpla 10 tim service.

Läser ni lite i konsumentköplagen så ser ni snart att fabriksgarantin INTE påverkas av vem som utfört servicen. Såvida servicen är utförd på ett fackmanamässigt sätt dvs.
Ni tror väl inte på fullaste alvar att garantin upphör att gälla om tex Mekonomen utför service
på en bil ?

Det är upp till serviceverkstäderna själva om dom väljer att hjälpa till eller ej.. vilket inte R-J motor gjorde. Det finns dock en hel bunt andra som ställer upp.

Ett lysande exempel på sådan segregering var/är när märkesverkstäderna nekade att reparera och eller serva direktimporterade bilar.
Men den rutinen fick dom ändra på pga skadat RYKTE.. läs o lär
så nu mer är oftast samtliga kunder välkomna även hos märkesverkstäderna.

Men observera det är upp till var och en att välja om dom vill låta en märkesverkstad utföra service med hög timdebitering. Inte min grej iaf.

m.v.h

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nollställa serviceindikeringen i STHLM 15 år 9 månader sedan #19845

• kackan
  • kackan Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
men tror du på fullaste alvar att en seriös serviceverkstad släcker servicelampan på skotrar dom ej servat??
Nej det är bara oseriösa tattare som har lyckats komma över en dator och vill tjäna pengar.

Re: Nollställa serviceindikeringen i STHLM 15 år 9 månader sedan #19901

• toffe
  • toffe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Det handlar inte om nån stämpel i nån bok....signaturen är ett ID-nr som är kopplad till RJ-Motor och som lagras i din databox...han har inte utfört jobbet, svårare än så är det inte.

Förresten det som du skriver här om att serva bilar som är importerade hit å dit, vad har det med detta och göra???
Hade du bett Rikard att SERVA din importerade skoter så hade han säkerligen gjort det, men nu bad du honom att släcka servicelampan....vilken seriös bilverkstad skulle gjort detta??

Varför sitta å kasta skit när du ändå löst det?

Tur att det finns serösa firmor som RJ-Motor skulle jag säga.

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.052 sekunder