Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7411

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
nja tydligen skulle man nöta in den lite hastigt.

50% sen öka upp till 75% för att sedan lugna ner sig lite, sen efter det 100% för att sedan lugna ner sig lite.

sen efter det vare bara köra mjukt och behagligt!

något i den stilen
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7444

• lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev:

Lime skrev: 67 mph blir strax över 58 knop. Dvs vad min RXP 215 gjorde max.

Idag har jag testkört min nya RXP-X 255 RS och den går såååå fint! Helt underbart galet drag i den. GPSen visar 61,0 maxknop uppmätta under dagen och då har jag haft farsan bakpå hela tiden.

Jag ser att du håller på att köra in skotern Lime 61.0 knop det är bra men är det så man skall köra in maskinen så eller?? Trodde att man skulle ta det lite lugnare vid inkörning. Skall bli kul och se hur den går på nästa PWC.
/Robban

Jag frågade när jag hämtade skotern och ja, enligt honom var det inte mycket inkörning som behövdes på denna maskin. Värm upp motorn först, sen gasa upp till ca 50% gas i ett tag, sedan släppa och sen upp till 75% ett tag för att sedan släppa. Sen var det bara att dra på så skulle den vara inkörd. Kör dock sällan på full gas och då bara kortare sträckor. För det mesta är det varierande gaspådrag och varvtal.

Både jag och pappa har letat igenom instruktionsboken flera gånger efter instruktioner för hur man kör in den utan att hitta något. Folk på internet verkar ha delade åsikter om hur man skall köra in. En del säger att man skall ta det lugnt och köra på ett visst sätt upp till 10h, andra säger att det bara är att dra på. Kan det vara olika mellan olika märken?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7446

• knutte
  • knutte Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7451

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Uhret skrev: ja det måste det ju ha varit mph och inte knop :mad2: , jag kanske hörde det jag ville höra så att säga, då gör den 60 knop med steg 1 trim och lite medvind, igår när jag tog en sväng så satt jag och tänkte på alla som fått haverier och att min skoter inte hade haft några problem alls och i samma stund jag tänker det börjar skotern morra och vibrera på ett märkligt vis så jag stannar upp och provar att backa och köra fram och tilbaka med tanken i huvudet att jag är helt blåst som håller på så här, borde stänga av och hoppa i spat för att känna efter om det satt fast något i insuget, stängde i alla fall av maskinen ett tag och gled lite och statade och då var felet borta men den känndes inte lika pigg igen, körde ytterligare en liten tur runt i kring och gasade på allt vad tygen höll och rätt ar det var så verkade det som något hoppade igång för då blev sammma fart som det brukar vara och resten av kvällen gick skotern som den skulle.

Jag hoppas på att det bara vara någon påse eller annat skräp och inte den berömda kopplingen eller ringarna,kom inte på vad dom heter skoten har gåt 92 tim men servats varje år och mekanikern har även provdragit dom här ringarna och säger att dom är ok så jag hoppas på lite skräp eller vad tror ni ?

Bytt kompressor brickorna! innan dom går sönder!
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7454

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Fort som bara fan skulle jag nog påstå utan att hetsa.
/Robban

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7458

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Sitter det inte redan brickor som håller i -09an??????
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7477

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Jag tror att vi pratar om Uhret skoter och jag har fått uppfattningen att hans skoter är av äldre modell den skotern slank liksom in på denna tråd, så därför blev det lite rörigt.
/Robban

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7481

• nisselauda
  • nisselauda Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Lime skrev:
Jag frågade när jag hämtade skotern och ja, enligt honom var det inte mycket inkörning som behövdes på denna maskin. Värm upp motorn först, sen gasa upp till ca 50% gas i ett tag, sedan släppa och sen upp till 75% ett tag för att sedan släppa. Sen var det bara att dra på så skulle den vara inkörd. Kör dock sällan på full gas och då bara kortare sträckor. För det mesta är det varierande gaspådrag och varvtal.

Både jag och pappa har letat igenom instruktionsboken flera gånger efter instruktioner för hur man kör in den utan att hitta något. Folk på internet verkar ha delade åsikter om hur man skall köra in. En del säger att man skall ta det lugnt och köra på ett visst sätt upp till 10h, andra säger att det bara är att dra på. Kan det vara olika mellan olika märken?

Ett kärt ämne som diskuteras mycket gällande inkörning.
Hittade detta tidigare på ett MC-forum:
www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
RXT-X 255

Re: Erfarenhet av RXP-X 255 RS? 16 år 8 månader sedan #7550

• klingenberg
  • klingenberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Anders GP skrev: Sitter det inte redan brickor som håller i -09an??????

jo det gör det.. stål brickor som håller.. så dom behöver inte bytas.. bara gasa
SEADOO RXP Stage III+

Dragbil: AUDI RS6

Sidan laddades på: 0.065 sekunder