Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32139

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

IMG_0079.jpg
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32141

• zebbe
  • zebbe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Tack för igår! Det var väldigt kul, kom dock lite sent men lämnade sent!

Första gången jag hoppade i vågor efter dom riktigt stora båtarna. Så man visste inte riktigt hur vågorna kom, har tidigare bara hoppat efter Waxholmsbåtar och andra större motorbåtar. Jag tycker dock att det var lite "jobbigt" i början när vi var så många att hålla koll på vart alla var så man inte krockade med någon.

Tror att vi var uppskattade av folk på båtarna då man såg många som var ute och kollade på oss längs däck!

Hur fick det för dig på RXTn som jag plockade upp efter din vurpa? Ont i kroppen idag?
SeaDoo RXP-X 260 RS

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32142

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
En fråga bara vem var killen som körde RXP-X 255 svart/röd som endast hade våtdräkt på sig och ingen flytväst. Ett tips är att köpa dig en flytväst åker du av skotern och blir medvetslös så kommer du garanterat att drunkna.

Jag vill inte vara pappa men det ser lite dumt ut att köra utan flytväst och endast en tunn våtdräkt.

/Robban

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32143

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Tjackavolvo skrev:

Robban skrev: Tack killar för denna kväll många hopp blev det och en del avhopp, Sen vill jag se filmen när någon bestämde sig för att göra en ubåt genom en våg den borde bli bra.

Själv så drog jag mig hemåt efter ett tag pga något konstigt ljud i maskinen vet ej vad det är än men återkommer ville inte riskera för mycket med tanke på att det är tävling på Lördag.
/Robban

Hmmm jo du robban jag tror att det är dax att byta märke på skotern ? ;)
Jag & dan har kört 3år utan att behöva mecka ;)
Ps min är till salu Om du vill köra istället för att mecka hi hi
Tack för igår va as fränt med så många skotrar.
Tror jag tog ordagrant på våran text in i vågträning då jag lyckades köra rätt in i en våg & svälja halva östersjön ;)

Yamaha FZR is the shit B-)
Hade gött

Jaja men du byter ju skoter lika ofta som vi andra byter kalsonger mina maskiner håller även dom fint innan man nått 50 timmar. Men visst skall man köra original och inte vill åka fortare än 58 knop så är Yamaha en kanon skoter men när man väl kört en +65knops maskin så är det svårt att börja åka långsamt igen he he ;)

/Robban

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32146

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member

Robban skrev:

Tjackavolvo skrev:

Robban skrev: Tack killar för denna kväll många hopp blev det och en del avhopp, Sen vill jag se filmen när någon bestämde sig för att göra en ubåt genom en våg den borde bli bra.

Själv så drog jag mig hemåt efter ett tag pga något konstigt ljud i maskinen vet ej vad det är än men återkommer ville inte riskera för mycket med tanke på att det är tävling på Lördag.
/Robban

Hmmm jo du robban jag tror att det är dax att byta märke på skotern ? ;)
Jag & dan har kört 3år utan att behöva mecka ;)
Ps min är till salu Om du vill köra istället för att mecka hi hi
Tack för igår va as fränt med så många skotrar.
Tror jag tog ordagrant på våran text in i vågträning då jag lyckades köra rätt in i en våg & svälja halva östersjön ;)

Yamaha FZR is the shit B-)
Hade gött

Jaja men du byter ju skoter lika ofta som vi andra byter kalsonger mina maskiner håller även dom fint innan man nått 50 timmar. Men visst skall man köra original och inte vill åka fortare än 58 knop så är Yamaha en kanon skoter men när man väl kört en +65knops maskin så är det svårt att börja åka långsamt igen he he ;)

/Robban

Så sant Robban jag får väll hoppa upp på din moppe nästa gång & ta en repa ;)
Yamans 210hk original knuffar på lagom när man ska hoppar så ja kör nog original några år till men vem vet...
Snabbast i depån vinner ;)
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32279

• joelsson
  • joelsson Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag drar å jobbar 1 vecka på M/s Viking Cinderella imorn. Jag tar med mig kameran ifall ni ska ut å hoppa i våra vågor. Slutar jobba kl 19.00 på kvällarna. Det e bara skicka ett pm så jag vet...

Mvh Jocke
Kawasaki ultra 260X 2010 Grön/svart
Smuggler 24 DC Aqad41

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32320

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

joelsson skrev: Jag drar å jobbar 1 vecka på M/s Viking Cinderella imorn. Jag tar med mig kameran ifall ni ska ut å hoppa i våra vågor. Slutar jobba kl 19.00 på kvällarna. Det e bara skicka ett pm så jag vet...

Mvh Jocke

vi ska ut på söndag jocke.. vi får se hur det blir med tider =)
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 7 månader sedan #32540

• zebbe
  • zebbe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Får ni ihop någon ball film?
SeaDoo RXP-X 260 RS

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 6 månader sedan #33064

• gorby
  • gorby Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Tjena,
Tänkte kolla om det finns intresse att ta en hösttur ut till Sandhamn på söndag.
Det ser (hittills) ut att bli strålande sol :sunny: med en vind mellan 8-11m/s. Så förhoppningsvis så finns det lite fina vågor att leka av sig i innan vinteruppehållet :sunny: .

Funderar även att på hemfärden ta omvägen förbi bastun på Ostholmen g.co/maps/5292s (om den är öppen, kollar upp det innan).

Tänkte utgå från Vaxholm runt 10.
Yamaha VX Deluxe -08 Såld
Seadoo RXT-X 260RS -10 Såld
Seadoo RXT-X aS 260RS -11

Re: In i våg träning Team Beavers trälhavet Åkersberga ! 14 år 6 månader sedan #33134

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Ett litet tips grabbar ta och kolla era motorfästen då ni har hoppat mycket under säsongen. Jag byte mina till racing fästen förra veckan samtidigt som jag riktade motorn nere hos Nivado, först och främst gjorde de ett grymt jobb med att rikta motorn sid och höjdledes motorn sitter mycket bättre på plats nu och det är ett helt annat ljud på den.

Sen tittade vi på motorfästena och båda bakre fästenen var nästan av i gummit, nu har jag i och för sig kört ganska hårt på tävlingar då det varit hård sjö men jag har inte hoppat så mycket, men det kan vara värt att ta en koll på fästena ändå, då det blir stora skador om de skulle gå helt av. Men Nu sitter det ROTAX Racing fästen som är betydligt hårdare och mer välgjorda på plats.

Självklart så passade vi på att fixa lite annat också så nu vid en snabb test så hade jag 66,5 knop på maskinen med endast 8450rpm och då sitter varvskyddet på 8650rpm så lite till skall det nog att få ur skotern och då är den helt godkänd i Stock klassen vilket känns bra.

/Robban

Sidan laddades på: 0.071 sekunder