Hallå alla glada läsare, tänkte dela med mig av mitt lilla projekt
Hade hela förra sommaren och nu i våras en underbar Honda som tyvärr inte riktigt uppfyllde mitt fartbehov, Därför såldes den och en riktigt fin original FZR på 60h köptes. Nu är det ju så att jag är en sån där idiot som aldrig e nöjd eller kan låta saker va
Första modifieringen blev ett luftfilter kit och flamdämpar ersättare i insuget från TLRacing, men det räckte ju inte. Så med tiden har det hunnit bli ett helt komplett Riva steg 1 kit, ET low boost kompressorhjul, Riva intercooler uppgradering (kylning), R&D intercooler spacer, Powershot. Fick även låna en R&D R3 ecu utav Tobbe (TLRacing) för att prova mig fram. Min AFR mätare visade att powershoten inte behövdes med lågladdhjulet då den gick riktigt fett.
Innan skotern plockades in i garaget för vidare uppdatering så blev det som bäst 78mph vid 8350rpm och ca 1bar laddtryck. Stoppklossen för vidare fart verkar vara oem intercoolern som redan nu lämnat skotern. I dagsläget är motorn på väg ur för att bli riktigt snabb till 2013
Det som kommer hända som jag själv vet om hittills i vinter är:
Kolvar (CP)
Vevstakar (K1)
Hårdare ventilfjädrar med titan ratainers (R&D)
Rivas H1 kompressor (20psi)
Topplocksportning
ARP bultar till vev och topp
Ställbara kamdrev (R&D)
kompressorkoppling modell 2013
Bränslepump
Ställbar btr
Möjligtvis spridare
Sen har jag inte bestämt om det eftermarknads sprut eller flasha oem boxen..
Har någon några tankar eller åsikter får ni jättegärna skriva en rad
Ska lägga upp lite bilder så fort jag kan men än så länge är det inte mycket att se då den är original utvändigt
//Jonny