Något man lämnar till någon och inte får tillbaka är inte stöld utan eventuellt bedrägeri. Hade dom tagit den från dig utan att du visste eller bett om det så är det stöld i lagens mening.
Jag har bara goda erfarenheter av 88 Motorsport men visst kan det ibland vara struligt men det beror inte enligt mig på medvetet handlande. Vet inte när detta var i tiden men Mats som var ansvarig har slutat och det är nu ny personal bl a från Nivado som verkar otroligt kunnig och hjälpsam. Jag köpte ett dubbelsläp och efter en vecka så kände jag att jag skulle ha köpt en enkelsläp. På 88 Motorsport så sa dom ok, kom hit och byt så återbetalar vi mellanskillnaden:-)
För 2 veckor sedan köpte jag en ny Kawasaki 310X och en vecka senare en ny flytbrygga som jag fick levererad idag. Då sa Rikard på 88 Motorsport att om jag ville ha Sea Doo med Wakeboard hållare samt torn för lina mm. Ok, men min har jag kört med? Spelar ingen roll vi byter om du vill. Jag tycker dessa två saker är positiva, men visst saker går fel och det finns alltid två sidor på myntet. Jag föreslår att du kontaktar dom igen och fråga efter Rickard eller Sammy.
Konsumentverket gör ingenting utan du får vända dig till ARN Allmänna Reklamations Nämnden. Deras åsikt är en rekommendation men en rekommendation som de flesta följer.
Nästa steg blir att väcka åtal i Tingsrätten vilket blir ett civilrättsligt mål.
Lycka till!