Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Vettig första maskin 15 år 2 veckor sedan #31083

• nick77
  • nick77 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Ok. tack för svaret.

Har inbillat mig när jag läst här på forumet att 100 timmar är en sorts skrämmande gräns när problemen börjar komma på många vattenskotrar men behöver kanske inte vara så farligt. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vettig första maskin 15 år 2 veckor sedan #31084

• niklas_t_m
  • niklas_t_m Profilbild
  • New Member
  • New Member
jag är verkligen ingen motor eller vattenskotersexpert men JAG har fått den uppfattningen att kompressormaskiner kräver lite mer pyssel.. man tar ju ut mer hästkrafter av motorn vilket antagligen sliter lite mer på alla delar osv.. sen kompressor i sig kräver ju en del pyssel.. sen kan man nog diskutera hur mycket som helst viken tillverkare som gör de "bästa" skotrarna..
mitt råd är att läsa mycket om vad andra skriver och säger och sen skaffa sig en egen uppfattning.. ha inte heller för bråttom med ett köp.. brukar aldrig bli bra då..
Yamaha FX 140

Re: Vettig första maskin 15 år 1 vecka sedan #31342

• nick77
  • nick77 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Skoter är nu inköpt. Valet till slut föll på en 4-taktare i form av en Yamaha FX Cruiser -03.

Körde en timme under kvällen nu och den gick riktigt bra. Hur kul som helst. :-D.

Den går riktigt stadigt i vattnet även vid lite vågor och känns som den kommer funka bra att ta på längre turer i skärgården.

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.060 sekunder