Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Köpråd sittmaskin, Hjälp mig! 15 år 11 månader sedan #16063

• alex_57
  • alex_57 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Den enda skillnaden på import e att det är lite dyrare att försäkra, men inte mkt, garantin är ju ändå slut på alla 08 or, kawan är bättre i riktigt stor sjö, och det är det för det mesta här på västkusten, min seadoo går lite fortare än kompisens 250x riva edition, men han drar mig i vågor och där vill man ju gärna hänga på! :-D
Kawasaki 260x -09 SÅLD!
Seadoo RXT-X -08 stage1+ SÅLD!
Kawasaki STX-R 1200 SÅLD!
Seadoo GTX SÅLD!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Köpråd sittmaskin, Hjälp mig! 15 år 11 månader sedan #16066

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

alex_57 skrev: Den enda skillnaden på import e att det är lite dyrare att försäkra, men inte mkt, garantin är ju ändå slut på alla 08 or, kawan är bättre i riktigt stor sjö, och det är det för det mesta här på västkusten, min seadoo går lite fortare än kompisens 250x riva edition, men han drar mig i vågor och där vill man ju gärna hänga på! :-D

Det är inte dyrare att försäkra en import maskin hos Alandia det är bara det att den värderas till ett lägre pris då dom har ett lägre inköps värde på den Svenska marknaden. Så köper man en importerad SeaDoo RXT-X 260 så skall man inte försäkra den till det Svenska inköps priset som handlare har som är 173.000:- utan kanske snarare 130.000:-till 145.000:-Men då får du ju även en lägre försäkrings premie på maskinen. Alandia går efter värdet på maskinen helt enkelt.
/Robban

Re: Köpråd sittmaskin, Hjälp mig! 15 år 11 månader sedan #16069

• birgppa
  • birgppa Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Vet inte om det är mot reglerna att annonsera här i forumet men ta gärna bort min post isåfall.

Jag har en 09a yama fx sho cruiser som har gått precis över 20 timmar, niclas på ribextreme har ju vunnit roslagsloppet med mera med en sådan så man kan ju lungt säga att den passar för off-shore, för längre åkningar är den riktigt skön och stabil i alla lägen, ställbara styret fungerar perfekt för högre sjö. Fästet för gpsen är också ställbart och sitter 10 cm bortom styret, fungerar riktigt bra att snegla på i högre farter. Har gsm tracking så försäkringsbolagen är glada, kapell finns också. 215 häst, kompressormatad 1800cc 4taktare, rätt soppasnål men hänger på dom flesta org skotrar. Finns bra trimalternativ hos ribextreme om du är en sån där fort-åkare. Skicka gärna ett PM och kom å titta på den!:) Provåkning kan ordnas. Gav 215k för den allt som allt. Godnatt!
Yamaha FX Cruiser SHO -

Re: Köpråd sittmaskin, Hjälp mig! 15 år 11 månader sedan #16070

• alex_57
  • alex_57 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Robban skrev:

alex_57 skrev: Den enda skillnaden på import e att det är lite dyrare att försäkra, men inte mkt, garantin är ju ändå slut på alla 08 or, kawan är bättre i riktigt stor sjö, och det är det för det mesta här på västkusten, min seadoo går lite fortare än kompisens 250x riva edition, men han drar mig i vågor och där vill man ju gärna hänga på! :-D

Det är inte dyrare att försäkra en import maskin hos Alandia det är bara det att den värderas till ett lägre pris då dom har ett lägre inköps värde på den Svenska marknaden. Så köper man en importerad SeaDoo RXT-X 260 så skall man inte försäkra den till det Svenska inköps priset som handlare har som är 173.000:- utan kanske snarare 130.000:-till 145.000:-Men då får du ju även en lägre försäkrings premie på maskinen. Alandia går efter värdet på maskinen helt enkelt.
/Robban

Jasså, det låter ju bra! :-D
Jag har min försäkrad på produktförsäkringar och det är någon tusenlapp dyrare med import men vet inte exakt hur mycket.
Jag är inte så oroda över att skotern ska bli stulen, är bara oroad över om man råkar köra på någon eller så, men det händer ju inte direkt ofta, så jag vill ha billigast försäkring som möjligt.
Kawasaki 260x -09 SÅLD!
Seadoo RXT-X -08 stage1+ SÅLD!
Kawasaki STX-R 1200 SÅLD!
Seadoo GTX SÅLD!

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.078 sekunder