Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3404

• mike
  • mike Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! ja som sagt fick min ultra idag! dock saknas det manual till den... har gått 1 timma och undrar litegranna med inkörning vad som står i manualen om det om någon skulle vilja vara snäll och kopiera från sin manual. sedan undrar jag även om munstycket man ser till höger om styret bakifrån sett under kåpan fram är det där man kopplar på kylvattennär man skall köra ur maskinen? något att tänka på när det gäller det?

finns det något annat generellt jag behöver veta om denna maskinen? barnsjukdommar eller liknande?

någon som vet om man kan ladda ner en manual från internet eller om någonkan skanna in sin manual och maila till mig? vore toppenschysst!

glömde säga att det är en liten transportskada på den, det tonade locket över låset till luckan fram är sprucken, några förslag vart man köper en ny relativt billigt och smidigt eller är enda alternativet kawsaki-återförsäljare?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3413

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

ivarsson skrev: finns det något annat generellt jag behöver veta om denna maskinen? barnsjukdommar eller liknande?

En kawa ägare skrev detta till mig när jag frågade lite om detta.. då jag själv är intresserad av kawa 250x

Jag köpte en sen, 2007a på vilken alla barnsjukdommar var åtgärdade. Bland annat var det något med gashandtaget och någon bränsleslang som inte var rätt fastsatt.

5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3414

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
båda dom sakerna är viktigt å kolla att det är åtgärdat. speciellt bränsle slangen.. det får ju inte läcka soppa i motorrummet det är ju jätte dumt..

gas vajernhandtaget kunde haka upp sig och det resulterar i att den inte går ner på tomgång ordentligt.
det är väll bara ringa till en kawa återförsäljare och lyssna mero m detaljerna om detta... dom om någon bör veta
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3415

• andy
  • andy Profilbild
  • New Member
  • New Member
När det gäller inkörning så kan du kolla på greenhulk.net. Finns massor med trådar där om hur man kör in en pwc. Finns ett sätt benämnt "the greehulk way". Läs i kawa-delen.....

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3443

• mike
  • Senior Member
  • Senior Member
okej, tack för svaren! bensinslangen som dom pratar om vart sitter den? någon som har ett kort?

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3444

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Ja, men man kan inte bifoga Pdf:er i detta forum jag provar att skicka ett pm till dig med pdferna, annars får du skicka din mail så kan jag skicka till din mail.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3447

• mike
  • Senior Member
  • Senior Member
Är detta munstycket man kopplar in vattenslangen till när man skall spola ur?

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3449

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Jupp... men endast vatten när motorn är igång
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3450

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jupp, tänk på att först starta motorn och därefter koppla på vattnet. När du stänger av tar du först bort vattenslangen och sen stänger du av motorn.
Om vattnet tillförs utan att motorn är på finns risk att vatten kommer in i motorn!
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Fick min ultra 250x idag, har några frågor bara. 16 år 10 månader sedan #3465

• mike
  • Senior Member
  • Senior Member
okej! är det samma på kawasaki som på seadoo att man måste täppa till någon slang när man skall bli bogserad?

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.078 sekunder