Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 2 dagar sedan #7794

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Några småfrågor till, (se det inte som kritik eller liknande nu):
1. Varför kör skotrarna en egen bana och enbart på 30distans?
2. Varför kan vi inte starta med ThunderCats och åka med dem som kör 45distans,
borde ju vara enklare och mindre krångel för arrangören om vi åker samma bana/sträckning?

Mvh
Roland Ström

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 1 dag sedan #7825

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Varför står det OPEN på mig??

Om nån tror att jag fuskar, så ta gärna det med mig och/eller tävlingsledare på rejsen istället för att sprida massa rykten..

/#76 Ola Laquist

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 1 dag sedan #7833

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Vilka är det som skall köra sista dagen för att betala in är ju idag och jag var ute på de vattnen som tävlingen skall gå på idag och kan bara säga att det är inte öppet mål med den våghöjden som bjöds på idag riktigt skit väder med mycket vågor och hård vind som piskade på. Skulle nog säga att det var Kawa väder idag det börjar bli lite inflammerat i racing debatten det är väl bättre att vi kör och har besiktningar av skotrarna förre eller efter loppen så att vi slipper allt skit snack. Och har någon inte kört ren hårigt så är det i sånt fall en fråga för SVERA.

Kom igen nu och se till att det blir en tävling för våra maskiner i Saltsjöloppet.
Mvh/Robban

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 1 dag sedan #7849

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Fuskar du Ola..!?? :-D

Tänkte på det, alltså inte att om du har trim eller inte:) utan att det ska mycket till innan någon egentligen kan märka om man trimmat.. vad ska dom göra? skruva sönder motorn för att leta trimdelar?
Det går ju att optimera en motor på insidan utan att det syns..

I bästa världarna så vill man ju anta att folk har rent mjöl i sina påsar eller ska jag säga rätt vevstakar i slungan..Ja ni hajar men hur går egentligen en besiktning till och av vem? (Måste ju vara en riktigt kunnig herre)

Jag borde kanske nog kunna komma undan med ett Yamaha klistermärke på min Seadoo motorkåpa och bara le snällt mot besiktningsmannen :-D

Btw, så det är alltså sista dagen för anmälan idag? Vilka ska delta?
Vet nämligen om en som ev vill ställa upp men som inte har betalt och anmält sig ännu.. är det försent?

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 1 dag sedan #7851

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Buse, finns ju klasser för dem som vill trimma, är ju ganska tragiskt om man vill fuska sig till segrar.

Kör riktig offshore så slipper vi fundera över detta (behöver inte 400hk om man ändå är 1-2meter upp i luften) :-D

Har anmält mig till tävlingen nu. Förhoppningsvis åker vi samma slinga som Thundercats och V50:) finns ju ingen anledning att vi inte skulle göra det. Alla skotrar idag kommer väll minst 50distans på en tank WOT??

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 1 dag sedan #7853

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Visst är det så! Men fuskare kommer det alltid att finnas...
Nä nästa år ska jag nog få vara med i lite offshore, ska bara köpa en maskin för ändamålet!
-Lycka till på rejset nu!

ec1 skrev: Buse, finns ju klasser för dem som vill trimma, är ju ganska tragiskt om man vill fuska sig till segrar.

Kör riktig offshore så slipper vi fundera över detta (behöver inte 400hk om man ändå är 1-2meter upp i luften) :-D

Har anmält mig till tävlingen nu. Förhoppningsvis åker vi samma slinga som Thundercats och V50:) finns ju ingen anledning att vi inte skulle göra det. Alla skotrar idag kommer väll minst 50distans på en tank WOT??

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 23 timmar sedan #7860

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Satt ikväll och pratade med Leif Wrenkler på telefon om Saltsjöloppet ang längden på loppet frågan kom då upp om inte vi kan köra samma sträcka som Thundercat och juniorerna gör på 40nm. Jag vet att vissa maskiner som tex RXT-X Open drar ganska mycket sås men är det någon av förarna som vet hur mycket dom drar Seadoo´n har ju en tank på 60liter det skulle då innebära att den inte får dra mer än 1,5liter/nm och då måste man vara full tankad på start linjen Kaworna har 80liters tank så där borde det inte vara några problem. Man vill ju hålla fullt där det går utan att riskera att få soppa torsk strax innan mål. Banans sträckning bestäms på Tisdags kväll direkt där efter så läggs stora delar av banan norra och södra sträckning ut på hemsidan två delar av banan är hemlig för att inte vi skall test köra banan främst i respekt för att inte reta upp folk som bor längs banan. Förmodligen så släpps de hemliga avsnitten på kvällen innan efter mörkrets inbrott. Så att vi får tid att lägga in rutterna.

Att vara fulltankad på start linjen är ju inget problem det är ju bara att ha en 5 liters dunk med sig som man fyller på i tanken innan start. Men vad säger ni andra som kör.
/Robban

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 23 timmar sedan #7861

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
efter rosis första sträcka som väll var runt 40distans plus uppvärmningen innan start så hade jag mer än 25liter kvar i tanken.. dvs en ultra kommer lätt denna distans.

Var samma disskution i Smögen och då var alla överens om att kör man Trimmade Open maskiner så får man spara på soppans så man kommer i mål... är ju inte korta sprint rejs vi kör.... 30distans är ju grymt fjuttigt ett rejs borde vara på minst 45distans!

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 6 timmar sedan #7885

• esk
  • esk Profilbild
  • New Member
  • New Member
Min var helt tom efter första stinten på Roslagsloppet (jag trodde inte ens att jag skulle komma i mål, satan vad den tjöt sista kvarten...) och då hade jag också toppfyllt 5 ggr innan start, jag kommer inte en sjömil till på den räktanken (60 L) Vet inte hur lång första stinten var med drygt 30 väl? 40 är helt omöjligt om vi ska köra fullt. /Henric

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 17 år 3 timmar sedan #7896

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Första stinten var väll närmare 40 eller över 40 med uppvärmning??
Har du/ni trimmat så mycket så att ni inte ens kommer 40distans så får ni helt enkelt slå av på tempot... var hamnar vi annars 100meters sprint rejs... Finns ju skotrar som tömmer tankarna på 20minuter med... :o
eller så kör vi två rejs ett för Er open förare, ni kan ju åka fram å tillbaka i ngn skyddad vik utan minsta vind eller våg, 5-10minuter räcker väll soppan och kondisen :o :o :o
Vi stockåkare som vill åka offshore kan ju köra med Thundercats och V50 så blir det enkelt och bra för arrangören (de slipper extra kontroller mm) :o :o

Sidan laddades på: 0.073 sekunder