Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Sko kloster offshore race 15 år 3 dagar sedan #31747

• yamahasho
  • yamahasho Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tycker det låter kul.. Finns det någon klass coach att ta kontakt med då det finns frågor som nybörjare? T.ex så såg jag att på svera finna det endast stoch upp till 1600cc men om man går in och läser här så finns det även en stock klass för 1800cc? Min fråga är vilken klass skall jag köra om jag har Otrimmat 1800cc? Tacksam för svar, men skulle som sagt vilja etablera kontakt med någon klasscoach..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Sko kloster offshore race 15 år 3 dagar sedan #31748

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Yamahasho skrev: Tycker det låter kul.. Finns det någon klass coach att ta kontakt med då det finns frågor som nybörjare? T.ex så såg jag att på svera finna det endast stoch upp till 1600cc men om man går in och läser här så finns det även en stock klass för 1800cc? Min fråga är vilken klass skall jag köra om jag har Otrimmat 1800cc? Tacksam för svar, men skulle som sagt vilja etablera kontakt med någon klasscoach..

Du kör i stock klassen om du har en otrimmad 1800cc det finns bara två klasser i offshore stock & open.

/Robban

Re: Sko kloster offshore race 15 år 3 dagar sedan #31754

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Robban skrev:

Yamahasho skrev: Tycker det låter kul.. Finns det någon klass coach att ta kontakt med då det finns frågor som nybörjare? T.ex så såg jag att på svera finna det endast stoch upp till 1600cc men om man går in och läser här så finns det även en stock klass för 1800cc? Min fråga är vilken klass skall jag köra om jag har Otrimmat 1800cc? Tacksam för svar, men skulle som sagt vilja etablera kontakt med någon klasscoach..

Du kör i stock klassen om du har en otrimmad 1800cc det finns bara två klasser i offshore stock & open.

/Robban

Eller Stock och GP som det heter nu för tiden Robban..
Du har har inte vart med på ett tag va ?.. :-D
/Peter

Re: Sko kloster offshore race 15 år 3 dagar sedan #31755

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

PeterB skrev:

Robban skrev:

/Robban

Eller Stock och GP som det heter nu för tiden Robban..
Du har har inte vart med på ett tag va ?.. :-D
/Peter

Man börjar bli gammal och glömsk :-D

Re: Sko kloster offshore race 15 år 3 dagar sedan #31756

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Det finns 3 klasser för vattenskotertävling i Sverige:

N/A stock -för maskiner utan kompressor/turbo med max 1600cc och bara lite trimning (ex tändningmod, intake grate, ride plate...)

Stock -maskiner med kompressor/turbo och lite trim (ex. tändningmod, intake grate, ride plate...)

Open/GP -nästan fri trimning :-D

MEN för offshore tävlingar finns det bara två klasser:

Stock och Open/GP

Du får gå igenom IJSBAs regelbok för att se exakt VAD som får ändras på skotrarna.

Hoppas detta hjälper lite, kom gärna förbi på tävlingarna och fråga mer.

/Carl

Re: Sko kloster offshore race 15 år 3 dagar sedan #31757

• yamahasho
  • New Member
  • New Member
Tack för alla svar har blivit kontaktad av aktiva förare och fått ett varmt välkommnande! Känns riktigt skoj! Nu är det bara att springa till gymmet och träna lite så man orkar i mål.. :D
Har även anmält mig och bet för skokloster! Hoppas många kommer!

Re: Sko kloster offshore race 14 år 11 månader sedan #31878

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Självklart kommer man och ser till att sponsorn får lägga ut lite extra pengar. Hoppas många passar på att köra detta race då det är gratis anmälnings avgift.

Jag kommer.
Robert Westerlund
# 140
Stock

Alla ni som funderar på att det kanske skulle vara kul att tävla lite kom till Skokloster och va med har ni frågor så ställ dessa så får ni svar, vi är alla amatörer.

/Robban

Re: Skokloster offshore race 2011 14 år 11 månader sedan #31887

• yamahasho
  • New Member
  • New Member
Gratis har jag missat något?

Sidan laddades på: 0.101 sekunder