Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29140

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
Godmorgon!

Erkänner att jag tom har träningsvärk ända upp i käkmusklerna denna morgon. Trappan ned var väl det största bekymmret so far... :)

En snabb recap från gårdagen berättar lite om de inslag vi bevittnade under dagen:

- 66 skotrar startade till slut vid Nacka Strand, då sjukdom, svensexor, nervöst sjuka, försovningar, trasiga maskiner innan start, kattvakt & vård av barn hade skördat bort närmare ett tiotal personer.

- Vid indelningen till PWC Endurance vs. PWC Endurance Extreme innan lunch visade det sig att det fanns 19 dårar inkl undertecknad som ville utmana allt denna dag. 19/66 = 29 % dårar alltså i hela vattenskoter kategorin :)

- Extra intressant att så många för "första" gången såg grynnor på nära håll när man flaxade omkring runt om ledarskotern ute vid Bullerö. Men efter ett antal nära upplevelser med undervattengrund som kom emot en i full fart som extremt ljusa partier under vattenytan förstod de allra flesta att Östersjön inte är en konstgjord sjö i Tyskland utan består av "stones under the water".
De allra flesta förstod också att när bränningarna syns ute på havet så är det extremt grunt där.... det är inte bara extra höga vågor.... :)

- Det roligaste av allt var när olika förare från gruppen tillfrågades om man skulle köra Extreme gruppen efter även efter lunch och motfrågan blev; är det mot eller med vågorna. jaha... med vågorna, nääääh, med vågorna (dykrisk), - jag kör nog med den andra gruppen inomskärs..... Fast förarens argument var då att det inte riktigt var tillräckligt tufft

- Ett klart bevis på väderleksförhållandena var när vår stand-in guide, Mr Widell valde att byta grupp och delvis leda den andra gruppen inomskärs. Den mannen går inte av för hackor!

- Gruppen decimerades till 15 propmätta dårar, där jag mest agerade vägvisare och tempot var högt och spännande. Mitt i allt skall ändå medlemmarna från "Grupp Bävrarna" göra sina berömda hopp ute på havet och dagens pris för "högsta hopp" går till "Team Beavers".
De var dock inte av någon anledning med vid priscermonin....
Det är bara att komma förbi Täby och hämta upp priset när det passar, en låskättningssats från Abus så ni kan låsa ihop era fina nya skotrar

- Vid priscermonin dök endast "Starkaste insatsen" upp, -en rackarns tuff tjej på en stor stor skoter!!! Den grymma skotern var en fin rackare så en Securmark märkning sker inom kort så att hon får behålla juvelen. Välkommen till Täby, "The home of Yamaha" med din SeaDoo.

- Den tredje pristagaren låg fortfarande i vattnet efter ett antal "simningar" sedan starten i Nacka Strand. Han ombedes kommma och hämta sitt "Splash Guard" pris från Hydroturf så att han kan se bättre utan att få vatten i ögonen och missa vågorna framför honom.....
Han har begärt att få vara anonym :)

Mvh Niklas "Revbensskadan" Ohlsén
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29150

• ragnar
  • ragnar Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Stort tack för en härlig dag. Massa roliga hopp och skratt med min nya härliga maskin.
Tyvärr var torrdräkten inte lika bra så jag frös galet mycket på slutet. Efter middag, ett långt varmt bad och några voltaren och Ipren somnade jag med ett stort leende.
Nu har träningsvärken satt in, ojojoj.

Nästa event att se fram emot är Sthlm Jetski Challenge den 11 juni vid Lidingöbron. Skynda att anmäla på då platserna är begränsade. Det kommer att bli en garanterad folkfest med massor av åskådare, sponsorer, kändisar och priser.
Ragnar, #86, Kawasaki 300 LX & Kawasaki 800 SX-R
<a class="postlink" href="nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/" onclick="window.open(this.href);return false;">nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29152

• kjelle
  • kjelle Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tjenare!

Tack för en härlig dag å ett bra arangemang!
D vart många distans med hårt kämpande så efter en god lunch å lite slappande va ja kanske inte helt 100 fokuserad när ja fortsatte med extreme gruppen. Så nånstans mellan Revengegrundet å Horsten gjorde jag ett rejält djup dyk där skotern fortsatte igenom en stor våg å jag stanna på den andra efter å blivit avkastad av en vägg av vatten. Å även om vi va flera där ute så kända man sig ganska liten.
Ett stort tack till dig som drog mig till min skoter så vi kunna fortsätta! jag med ett lite kantstött självförtroende

Mvh från Åland (Kjelle)

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29155

• toxan123
  • toxan123 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
TACK! Alla för en kanondag! Kommer inte kunna vrida på huvudet eller ta mig ur bilen på en vecka minst ^^
Kanonfint arrangemang! Ses om ett år!

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29157

• simpa
  • simpa Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Finns det bilder från RIB-båten någonstans? Har för mig att det fanns på Facebook.
<a class="postlink" href="www.runnsurf.se">www.runnsurf.se
Sea Doo RXP 2005

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29164

• nempi
  • nempi Profilbild
  • New Member
  • New Member
Kul att man missade hela evenemanget denna lördag och mötte en vägg på jag vet inte hur många skotrar när man rundade udden vid stavsnäs.

Under hela dagen hade jag åkt och endast sett 4 båtar. Men när jag rundar udden och åker mot stavsnäs vinterhamn så möter jag (70?) vattenskotrar, och tänker bara, är detta en dröm, vad händer?

Hoppas ni hade en grym dag!

PS. Bilden med 20-30 skotrar i bredd kommandes mot mig glömmer jag sent! :P Ds.
Yamaha FX SHO

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29166

• berka
  • berka Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Grym dag tack alla som var med, och ni som engagerade denna träff!

Första gången jag var med absolut inte sista heller.
Detta var galet, tufft, sjukaste jag har gjort, men samtidigt extremt kul!
Att köra bil på bana eller strippen är rena barnleken jämfört med det här på vattnet. Känns rejält i kroppen idag kan jag säga :)

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29167

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Berka skrev: Grym dag tack alla som var med, och ni som engagerade denna träff!

Första gången jag var med absolut inte sista heller.
Detta var galet, tufft, sjukaste jag har gjort, men samtidigt extremt kul!
Att köra bil på bana eller strippen är rena barnleken jämfört med det här på vattnet. Känns rejält i kroppen idag kan jag säga :)

Vänta tills i morgon då vet du vad träningsvärk är kan jag lova.

Tack alla tjejer och killar som deltog denna dag riktigt kul att vara ute på sjön med ett så stort gäng som vara taggade till tänderna, som sagt jätte kul och än en gång stor eloge till er alla för gott uppförande på sjön.

Jag och Niklas hoppas att ni fick sträcka på gasvajern tillräckligt så att ni inte kände att vi höll igen för mycket.

/Robban

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29170

• skidoo
  • skidoo Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hej alla tappra !

"kanske han vid bojen..."

Hoppas att ni som drog ut på havet fick känna på vad riktig vattenskoter åkning är, själv tog min resa slut i Lindalssundet efter att motorn tappat all effekt, det piper och motorlampan tänds, provar och återstarta och ger på men samma sak igen, trist när man laddat i ett halvår.
Lite ris till den som stannade och sa att han skulle åka ikapp och hämta hjälp och tala om var jag låg, vi kom även överens om att jag skulle stanna kvar där så ni kunde hitta mig lätt, efter 1 1/2 timme liggandes vid en boj kom en av kustbevakningsskotrarna ( tack Ulrik på Kustbevakningen ) och frågade om allt var ok.han meddelade via VHF/ Kustbevakningen i Sandhamn att meddela till PWC gänget att jag skulle lämna platsen och försöka ta mig till Vaxholm så ni inte skulle tro jag var borta allt enligt säkerhetsgenomgången.
Kunde krypköra hem som tur var utan varningslampor, men så fort man gav på så är motorn orkeslös..

Hoppas ni hade en kanon dag, kommer igen i höst och då kör hela sträckan.....

Ps!
( Jag gick igenom det inträffade med Niklas igår kväll.)

Henrik "Henke" Karlsson Seadoo RXT IS 255

Re: PWC ENDURANCE 28/5 Vad hände? Eftersnack 15 år 2 månader sedan #29173

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Kan bara säga några sanna ord till alla som sitter & kollar HK i instruktionsboken & vill racea på blankvatten.

VÄLKOMMEN UT TILL HAVS SÅ KAN VI BÖRJA SNACKA........

Var sjukt kul att köra ute till havs & det blev några riktigt feta hopp som tydligen beskådats av nicklas så STORT TACK för priset för bästa hopp.
Tyvärr så vek vi av vid trälhavet mot hemma hamnen i åkersberga då vi hade en tid att passa.
Fick med ca 1100 bilder & även film så så fort jag får tid så ska jag gå igenom allt material & lägga upp det.

Tack tll Nicklas & Robban & alla som var med & körde för e grymt kul dag.
/TEAM BEAVERS !
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Sidan laddades på: 0.076 sekunder