Yes, det blev det. Ganska lugn dag tycker jag nog. Vi hade -1,1 grader på morgonen när vi gick upp och resan till Strandbryggan var mycket kall och inte rolig. Men efter att en del tagit på sig lånade flytoveraller (Knutte också - UTANPÅ torrdräkten...

) bar det iväg och när vi väl börjat röra på oss så fick vi upp värmen.
Lugna vatten tills vi kom utanför Sandhamn och rejsade ut till Almagrundet. Där var det en del härliga dyningar och den där jävla lilla fyren i horistonen verkade ju aldrig bli större! Men till slut började vi närma oss. Då ser jag ett stort moln med vatten och sedan en tom skoter framför mig. Det var Henric som fått snedskär i 100 blås och flugit av och studsat några gånger på vattnet. Men som tur är gick det bra. Där ute var det riktigt härliga vågor och riktigt tungt att ligga och pressa full gas för att försöka dra ifrån Niklas.
På hemvägen var det mest transportsträcka i full fart för att hinna hem innan mörkret.
Henric fick något problem med sin RXT ute i Sandhamn men kunde köra hem i 40+ (?) knop.
Knutte och Fredrik tog det nu återkommande badet i Sandhamn för att, enlight dem, inte lukta lika svettigt på lunchen. Galningar! Det var 7 grader i vattnet där.
Återkommer eventuellt imorgon med lite bilder och data från min GPS.