Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9082

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Det kommer höra till ovanligheterna att man inte kan köra med sitt licensnr. men när vi
börjar köra och bli inbjudna till dom större båttävlingarna som tex Roslagsloppet så
finns det förmodligen redan klasser där dom har samma nr.serie i sina licenser...som oss i jetskiavd.
Men dom brukar köra med annan bokstavskombination innan nummret men tävlingsledningen
vill nog inte att nummerserien ska förekomma på flera ställen i tävlingen så det kan bli några
missförstånd.
Jag är inte helt säker på att det funkar så men det finns kanske någon som vet bättre ?
Men som sagt jag har kvar 222 några dagar till innan jag byter.. :)
Jag får byta nummer (127) samtidigt som ny skoter till nästa säsong...vad det nu blir för någon.. :)

MVH
/Peter
Seadoo RXP-08

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9085

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Vad tror ni om att försöka finna någon bra lösning för att publiken enkelt skall kunna skilja på vilken klass respektive förare kör. Klassbokstav lär ju bli ett problem av utrymmesskäl men vad sägs om olika bakgrundsfärg på siffrorna. Jag har inte plöjt igenon reglementet än men i UIM reglementet för offshore klass 3 är svarta siffror på vit respektive gul bakgrund godkännt. Skulle det vara ett alternativ att open kör med gul bakgrund och stock vit eller viceversa ?

Med tanke på att samtliga offshore klasser för båt har klassbokstav bör det gå att att vi använder samma nummer. Jag kollar med Per Benson på SVERA om han har några synpunkter nästa vecka, återkommer. Vore ju skönt att slippa byta nummer.
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9107

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Finns förslag på att licensnummer skall vara = tävlingsnummer även för cloused course from nästa år....
Kommer att beslutas på jetskisektionens årsmöte 21 november...

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9152

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jag skulle vilja veta lite mer info om hur det funkar med navigering etc.
Är det så att man måste ha gps på alla offshore-tävlingar?
Hur funkar det med "rutterna", får man typ koordinater på rundningsmärkena?
Måste man ha "båtförarbevis" för alla tävlingar?

Denna info kanske står någonstans men jag har då inte sett nått

mvh

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9157

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

MikeC skrev: Jag skulle vilja veta lite mer info om hur det funkar med navigering etc.
Är det så att man måste ha gps på alla offshore-tävlingar?
Hur funkar det med "rutterna", får man typ koordinater på rundningsmärkena?
Måste man ha "båtförarbevis" för alla tävlingar?

Denna info kanske står någonstans men jag har då inte sett nått

mvh

I stort sätt måste du förarbevis i offshore tävlingar typ Rosis/Saltsjöloppet. Och ja du får koordinater på banan som du kan lägga in på din Gps plotter men inte alla tävlingar (kräver gps) typ den nästa helg Uppsala Offshore är i stort sätt en jätte stor rund bana som går på ett stort vatten med rundnings bojar. Kom och prova på att köra den tävlingen.
/Robban

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9165

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Robban skrev: I stort sätt måste du förarbevis i offshore tävlingar typ Rosis/Saltsjöloppet. Och ja du får koordinater på banan som du kan lägga in på din Gps plotter men inte alla tävlingar (kräver gps) typ den nästa helg Uppsala Offshore är i stort sätt en jätte stor rund bana som går på ett stort vatten med rundnings bojar. Kom och prova på att köra den tävlingen.
/Robban

Måste säga att jag är jävligt sugen men är det inte lite för sent på tänkt nu? Sista anmälningsdag var väll toklänge sen... Sen så är jag varken medlem i nån SVERA-klubb eller har nån paddel och allt det är man ska ha med sig. Fast om jag ska vara helt ärlig så är jag nog lite för lat också :-D och pappersdyslektiker

mvh

Sidan laddades på: 0.081 sekunder